Talk by Prof. Deborah Szapiro 

Finalized

Designers and animators have unique expertise in the application of social observations and findings to the design of movement, acoustics, aesthetics, personality and behaviour in an embodied medium. To animate, and the related words, animation, animated and animator all derive from the Latin verb, animare, which means 'to give life to'. In the context of robotics, this involves the design and programming of physical and emotional attributes in order to create the illusion of life, increase emotional affordance and signal intent. Trans-disciplinary teams that incorporate theory, practice and expertise unique to the fields of animation and design can contribute to the formulation of new methodologies in the field of robotics and support positive human-robot interaction. This presentation will discuss a case study applying animation and design expertise to increase emotional affordance in Haru, a prototype desktop robot.

access_time June 24, 2019 at 02:30PM
place Room 1.38, Tagus Park
face Prof. Deborah Szapiro

3º Encontro de Alumni da Área de Jogos do Técnico 

Finalized

Está de volta mais uma edição de um dos maiores eventos do Laboratório de Jogos do Instituto Superior Técnico : III Encontro de Alumni do Laboratório de Jogos! Este evento terá lugar no Campus do Taguspark do Instituto Superior Técnico, no dia 26 de Outubro de 2018, por volta das 17h15, iniciando-se com uma sessão de convívio. Por volta das 18h30 dar-se-á início à sessão de Boas Vindas, seguindo-se pelas palestras individuais de Alumnis. Após as apresentações haverá espaço para conhecer os Antigos Alunos e de lhes colocar dúvidas e pedir conselhos durante um pequeno coffee-break e, de seguida, retomamos as palestra com um Painel de convidados. Depois do encontro e de ouvir todas as palestras e testemunhos dos Alumni, daremos então lugar a um jantar que para além de prometer muita diversão também irá promover o convívio! O objectivo deste encontro é não só proporcionar uma continuidade de contacto entre Antigos Alunos assim como entre os Antigos Alunos e o Instituto Superior Técnico, como também de mostrar aquilo que é a Área de Jogos a novos alunos que começam o mestrado, mostrando alguns exemplos da realidade profissional da área. O formato do evento permite não só a partilha de experiências dos nossos ex-colegas enquanto antigos alunos e profissionais, mas também conhecer empresas da área e projectos a que estão a ser desenvolvidos no momento. O Evento é totalmente gratuito e aberto a qualquer aluno. Para questões de logística, agradecemos que confirmes a tua presença através do seguinte formulário (demora menos de 2min a preencher): https://goo.gl/forms/B6fPSMLktmkWUiwM2.

access_time October 26, 2018 at 05:15PM
place IST Taguspark
face Vários

BIG data/information handling and processing and Biomedical Engineering 

Finalized

NEBM-IST - Núcleo de Eng. Biomédica do IST organizes the "16º ENCONTRO DE ENGENHARIA BIOMÉDICA - 2018" with several interventions by INESC-ID researchers. The event will take place at IST Salão Nobre on October 24th under the theme BIG data/information handling and processing and Biomedical Engineering.

access_time October 24, 2018 at 09:45AM
place Salão Nobre, IST - Alameda
face Several

On the Self in Selfie 

Finalized

Selfie is a self-contained 64-bit, 10-KLOC implementation of (1) a self-compiling compiler written in a tiny subset of C called C* targeting a tiny subset of 64-bit RISC-V called RISC-U, (2) a self-executing RISC-U emulator, (3) a self-hosting hypervisor that virtualizes the emulated RISC-U machine, and (4) a prototypical symbolic execution engine that executes RISC-U symbolically. Selfie can compile, execute, and virtualize itself any number of times in a single invocation of the system given adequate resources. There is also a simple linker, disassembler, debugger, and profiler. C* supports only two data types, uint64_t and uint64_t*, and RISC-U features just 14 instructions, in particular for unsigned arithmetic only, which significantly simplifies reasoning about correctness. Selfie has originally been developed just for educational purposes but has by now become a research platform as well. In this talk, we show how selfie leverages the synergy of integrating compiler, target machine, and hypervisor in one self-referential package while orthogonalizing bootstrapping, virtual and heap memory management, emulated and virtualized concurrency, and even replay debugging and symbolic execution. This is joint work with A. Abyaneh, M. Aigner, S. Arming, C. Barthel, S. Bauer, T. Hütter, A. Kollert, M. Lippautz, C. Mayer, P. Mayer, C. Moesl, S. Oblasser, C. Poncelet, S. Seidl, A. Sokolova, and M. Widmoser. Web Link: http://selfie.cs.uni-salzburg.at

access_time October 12, 2018 at 10:30AM
place INESC ID, Rua Alves Redol, 9 1000-029 Lisboa - room 336
face Christoph Kirsch

Prémio Novabase em Engenharia de Software 2017/2018 

Finalized

Programa: Abertura da sessão, com intervenção do Prof. Luis Correia, Prof. Rui Maranhão e do Eng. Paulo Ferro (Novabase). Demo da equipa vencedora. Coffee Break. Encerramento da sessão com Entrega do Prémio Novabase em Engenharia de Software.

access_time September 27, 2018 at 03:00PM
place IST TagusPark - Sala 0.65
face Luís Correia, Rui Maranhão, Paulo Ferro (Novabase)

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